29.1.2014

Lempisohvatyynyt, Kukka ja Functio! Näitä tyynyjä olin jo pitkään haaveillut, ennen kuin Marimekon tehtaanmyymälän lopettaessa ne raskin ostaa. Tarina tyynyjen takana tuo ehdottomasti lisäiloa. Tyynyt on nimittäin teetetty kotioloissa Etelä-Afrikassa perinteisellä maissinvirkkaustekniikalla. On hienoa ajatella, että tyynyjäni on tehnyt joku työtön, vähävarainen nainen paikallisen trikootuotannon ylijäämämateriaalista. Samalla hänellä on ollut mahdollisuus hoitaa perhettään ja ansaita elantoa. Olisi kiinnostava tietää, montako tuntia noiden tekemiseen on mahtanut kulua.



 

5 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos, niitä ne ovat. Jonkun muunkin kauniin mallin olen joskus kyseisistä tyynyistä nähnyt.

      Poista
  2. Nuita ku raskisi kotiuttaa, varsinki tuota alempaa oon monesti ihaillu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Normihinta kyllä vähän kirpaisisi tyynystä, mutta reilusta alesta, jos sattuu löytämään.

      Poista
  3. Voih, noita olen myös minä kuolannut! <3 Huomasitko muuten mekkohaasteen? Toteuta,jos huvittaa. :)

    VastaaPoista